dinsdag 9 november 2010

Egels

De verhalen hier zullen met name om joep gaan waarom?Nou hij leent zich er gewoon het beste voor en doet de domste of gekste dingen.
Gisteravond met uitlaten was ik met hem en Jordy samen,ben altijd bedacht op katten maar moet ook bedacht zijn op egels.En waar die egel nou vandaan kwam geen idee maar in 1 keer ging de uitlooplijn van Joep en toen ik keek zag ik al dat hij wat in zijn bek had.je begint dat met los Joep!!!Niks los maar gewoon effe omhoog gooien en weer opvangen alleen aan het zielige gepiep te horen wist ik EGEL.Dus ik laat Jordy los en trek Joep naar me toe onderwijl doorgillen loslaten Joep!!!Ik kan dan zo op de markt maar loslaten homaar.Nu heeft Joep een plek in zijn nek zitten waar hij in zijn dagelijkse leven geen last van heeft behalve als je hem erin beetpakt.Het doet zeer dus ontwijk je dat.Bij de vorige egel in de bek was William erbij en die greep hem uiteindelijk bij de achterpoten en nek toen liet Joep wel los.Dus ik achterpoten omhoog niks loslaten tja nood breekt wet dan maar in de nek pakken.Wat ja ben niet zo sterkt om hem zo op te pakken.
Het was goeie actie want hij liet los en arme egeltje rende piepend weg.Vind dat wel zielig maar ja moest verder voorkomen dat hij nog een keer in Joep zijn bek beland dus hopenlijk is hijmet de schrik vrij gekomen.En Joep heeft er niks aan overgehouden nog geen bloedspatje of afgebroken stekkel in zijn bek. Tis ook zo'n rare hond,vanmiddag liep ik weer langs die plek en zoeken dat hij er weer naar deed.

3 opmerkingen:

  1. tjeetje mina wat een verhaal joh :O:O:O
    dat was dus niet voor de eerste keer dat hij een egel te pakken had lil ?
    wat een mafkees zeg pfffffffffffff en dan gewoon weer zoeken :O:O ongeloofelijk hoor hahaha
    maar daar ben je mooi klaar mee dat hij zo op egels jacht gaat zeg
    groetjes en succes met uitlaten hhihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vorige keer zat de egel bij de voordeur Jordy&Sophie liepen er zo langs maar Joep greep hem vol in de bek.Dus ik gillen en hij er maar mee gooien.Sophie dacht goh leuk en vangt hem op maarja dat deed zeer dus liet los.Joep hem weer pakken en ik Joep beetpakken vol met zijn bek langs me benen toen had William Joep beet en liet hij los.Toen lag egeltje versuft in de tuin dus William hem in doos gezet en na de groenstrook gebracht.Joep spoort gewoon niet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gek beest is Joep toch..hij vind de egeltjes gewoon heel leuk....hij ziet er op de foto ook uit als of ie wil zeggen"ik wilde er alleen maar mee spelen"...
    Hoop dat alles ok is met de andere viervoeters...
    Meisje is ok...ze wordt 7 nou en een beetje tuttelig maar gelukkig nog gezond zover...en met jou natuurlijk...wat lees ik ziekenhuis weer...hoop niks ernstigs...alhoewel..ziekenhuis is toch altijd ernstig en naar!!
    Hou je taai...groetjes en een fijn weekend...Francien.

    BeantwoordenVerwijderen